Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości wyłoniła zwycięzcę konkursu na najbardziej innowacyjną technologię B2B. Jest nim polski portal firmy De ART Leszek Ratus, umożliwiający projektowanie zestawów mebli kuchennych, wizualizację 3D projektów i składanie zamówień. Do projektu wykorzystano komponenty mechanizmu wizualizacji 3D firmy Tide Software, która także przygotowała finalne rozwiązanie. Nad integracją z oprogramowaniem dla firm klasy ERP – SAP Business One, czuwał SUPREMIS – Złoty Partner SAP.

Konkurs PARP

20 października na Ogólnopolskim Forum e-Biznesu rozstrzygnięto Konkurs Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości na najbardziej innowacyjną technologię B2B. Konkurs został objęty honorowym patronatem przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji. Laureatami mogły zostać tylko firmy, finansujące wdrożenie platformy B2B w ramach działania 8.2 POIG. Kapituła za najbardziej innowacyjne uznała rozwiązanie informatyczne umożliwiające nie tylko projektowanie, ale i wizualizację zestawów mebli kuchennych w trójwymiarze. Kolejna możliwość dofinansowania e-biznesu ze środków unijnych i wygrania konkursu PARP już za rok. Zwycięski projekt rusza już niebawem.

Czynniki sukcesu, czyli 100% elastyczności i kompleksowości

Dlaczego wygrała właśnie ta technologia B2B? Głównym zamysłem było wdrożenie technologii przyjaznej dla internauty i kompleksowo obsługującej cały proces sprzedaży, charakterystyczny dla branży meblowej.

Internauta ma dostęp do platformy 24 godziny na dobę. Wystarczy komputer z dostępem do Internetu i przeglądarką internetową, by móc zaprojektować zestaw mebli, a następnie obejrzeć każdy szczegół, przechadzając się po wirtualnej kuchni. Gotowe projekty można skalkulować i zamówić poprzez platformę B2B. Firma Tide Software dołożyła wszelkich starań, aby mechanizmy były proste w obsłudze. Można rzec, iż użytkownik jest prowadzony za rękę poprzez proces projektowania i zamówienia.

Za realizację zamówienia odpowiada system ERP dla małych i średnich przedsiębiorstw – SAP Business One. Konsultanci firmy SUPREMIS opracowali mechanizm umożliwiający automatyczną wymianę danych między platformą B2B, a systemem ERP. Dzięki temu udostępniona internautom oferta jest zawsze aktualna, a proces realizacji zamówienia przebiega szybko.