CRM w SAP Business One - SUPREMIS Złoty Partner SAP

SAP Business One CRM

SAP Business One wyposażony jest w moduł przeznaczony do zarządzania relacjami z klientem CRM. Narzędzie pozwala na dostęp do danych klientów, szans sprzedaży, raportów, źródeł pozyskania leadów sprzedażowych, wizualizacji lejka sprzedażowego czy tworzenia ofert i zamówień sprzedaży.

Dzięki funkcjonalności modułu CRM możliwa jest optymalizacja kontaktów z obecnymi i potencjalnymi klientami oraz ujednolicenie całego procesu sprzedaży. Moduł CRM wspiera cały proces sprzedażowy w firmie od momentu pozyskania szansy sprzedaży i pierwszy kontakt, po obsługę na etapie tworzenia oferty i negocjacji, po działania wsparcia serwisowego.

 

Śledzenie szans sprzedaży

CRM w SAP Business One ma możliwość dodawania szans sprzedaży wraz ze szczegółowym opisem. Podczas prowadzenia rozmów z potencjalnym klientem, przypisujemy takim rozmowom etap. Od zainicjowania pierwszego kontaktu, przez spotkania, negocjacje, przesyłanie ofert, po podpisanie umowy i wystawianie faktury, zapisujemy postęp rozmów oraz inne istotne informacje, które będą przydatne w przyszłości. Etapy te można samodzielnie definiować i przypisywać im poziom zaawansowania, który następnie jest procentowo odwzorowany na pasku postępu i wyświetla się na lejku sprzedażowym.

 

Szanse sprzedaży to nie tylko definiowanie etapów i wpisywanie notatek. Mamy możliwość zapisu powiązanych partnerów, możliwych do uzyskania kontraktów i ich wielkość, potencjalny zysk ze sprzedaży czy załączane dokumenty, bezpośrednio w oknie szansy sprzedaży.

 

Okno szansy sprzedaży w SAP Business One CRM

Lejek szans sprzedaży i analiza konwersji

Dzięki funkcji lejka sprzedażowego możemy zobaczyć wizualizację wszystkich prowadzonych działań sprzedażowych z podziałem ze względu na wartość potencjalnych kontraktów. Podział na etapy daje łatwy wgląd w postępy procesu sprzedażowego, począwszy od zarejestrowania potencjalnej sprzedaży, po podpisanie zamówienia. Dodatkowo, na interaktywnym wykresie wyświetlane są szanse sprzedaży wraz z informacją na jakich etapach szanse zostają utracone oraz ile kontraktów zostaje finalnie zrealizowanych.

 

Lejek szans sprzedaży w SAP Business One CRM

 

Działania

 

Użytkownik korzystający z CRM w SAP Business One może łatwo dodać działania, które zostały przez niego wykonane lub zaplanowane. Dodanie informacji o przeprowadzonej rozmowie, przesłanej ofercie czy umówionym spotkaniu można wpisać do CRM. Dzięki temu korzystający z systemu ma pewność, że nie zapomni o zaplanowanych działaniach czy przesłaniu dokumentów i łatwo odniesie się do wcześniejszych ustaleń podczas rozmowy. Ponadto, inni użytkownicy mogą szybko sprawdzić obecny status rozmów i historię kontaktu z przedstawicielami danej firmy by nie powielać działań, które zostały już wcześniej wykonane. Do każdego działania dodać można opis wraz z datą, osobę do kontaktu, czy dowolny załącznik.

 

Dodawanie działań w SAP Business One CRM

 

Będąc przy temacie działań, warto wspomnieć o tym, że działania można przypisywać nie tylko do osób ale również do poszczególnych dokumentów. Tę funkcjonalność można wykorzystać np. do działań windykacyjnych. W przypadku gdy faktura nie została opłacona można do płatnika dodać działanie – np. przypomnienie drogą mailową lub telefoniczną. Inni użytkownicy mogą zobaczyć jakie działania były prowadzone przy danym kontrahencie lub dokumencie.

 

Kalendarz

 

CRM w SAP Business One oferuje również funkcję podglądu kalendarza. Jest ona w szczególności przydatna w przypadku dużej liczby zaplanowanych działań. W momencie dodawania nowego działania, szybko możemy ocenić dyspozycje czasowe oraz podejrzeć planowane działania w różnych widokach. Kalendarz można zsynchronizować z pocztą elektroniczną dzięki czemu informacje o zaplanowanych działaniach mogą być wysyłane w formie przypomnienia przez e-mail wraz z najważniejszymi informacjami.

 

Raporty sprzedażowe

 

SAP Business One oferuje wiele raportów systemowych i słynie ze swoich szerokich możliwości wizualizacji danych. Raporty, z których można skorzystać w systemie CRM pozwalają przeglądać działania i szanse sprzedaży w różnym ujęciu, z możliwością filtrowania i kopiowania danych do narzędzi pakietu Office, podobnie jak przy pozostałych raportach systemowych.

 

Przykładowy raport i lista raportów dostępnych w SAP Business One w module CRM

Podsumowanie

 

Moduł zarządzania relacjami z klientem w Business One daje wiele możliwości. Po pierwsze, system pozwala na sprawne zarządzanie relacjami z klientami poprzez szybkie dodawanie szans wraz z etapami rozmów i negocjacji oraz szeregiem dodatkowych informacji o procesie sprzedaży. Po drugie, szeroka funkcjonalność wizualizacji szans sprzedaży, prognoz oraz lejka pozwala lepiej zrozumieć proces sprzedaży zachodzący w firmie. Po trzecie, narzędzia, takie jak kalendarz, integracja z pocztą elektroniczną czy tworzenie ofert i zamówień sprzedaży bezpośrednio z CRM dodatkowo usprawnia pracę.

 

Zobacz inne moduły funkcjonalne w SAP Business One

 

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. Więcej informacji

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close