Polityka prywatności | Kanały zgłaszania naruszeń dla sygnalistów

POLITYKA PRYWATNOŚCI I WYKORZYSTYWANIA PLIKÓW COOKIES W SERWISACH INTERNETOWYCH SUPREMIS.PL

SUPREMIS Sp. z o.o. przywiązuje szczególną wagę do poszanowania prywatności użytkowników odwiedzających serwisy w domenie supremis.pl. Gromadzone, w dziennikach logów, dane są wykorzystywane tylko i wyłącznie do celów administrowania serwisem. Nie zabiegamy o identyfikację użytkowników stron. Żadne dane identyfikacyjne, do żadnych celów, nie są przekazywane do jakiejkolwiek trzeciej strony.

Administrator danych osobowych

Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest SUPREMIS Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-871) przy ul. Karczunkowskiej 46.

W Spółce został powołany Inspektor Ochrony Danych: Marek Rębisz, z którym można kontaktować się w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania danych osobowych. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych możliwy jest pod adresem: iod@supremis.pl.

Odbiorcą Pana/Pani danych osobowych mogą być  zewnętrzne spółki udzielające wsparcia administratorowi na zasadzie zleconych usług, z którymi zostały zwarte odpowiednie umowy powierzenia przetwarzania danych oraz upoważnieni pracownicy oraz współpracownicy administratora danych osobowych.

Cel przetwarzania danych osobowych

Informujemy, że podane przez Pana/Panią dane osobowe będą przetwarzane przez SUPREMIS Sp. z o.o. na podstawie Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 roku w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych / RODO) w celu:

  1. bezpośredniej komunikacji, a w szczególności w celu odpowiedzi na zadane przez Pana/Panią pytanie – co stanowi jednocześnie prawnie uzasadniony interes realizowany przez administratora danych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
  2. przesyłania drogą elektroniczną zamówionej informacji handlowej o produktach lub usługach administratora danych w formie Newslettera na podstawie odrębnie wyrażonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO);
  3. przeprowadzenia rekrutacji na oferowane przez administratora stanowiska pracy na podstawie zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

Informujemy, że dane osobowe będą przetwarzane przez okres niezbędny do realizacji ww. celów przetwarzania.

W celach bezpośredniej komunikacji Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzanie nie dłużej, niż jest to konieczne do odpowiedzi na zadane pytanie, a po tym czasie dane osobowe mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.

W przypadku wyrażenia zgody na otrzymywanie Newslettera – Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez okres subskrypcji Newslettera, tj. do czasu cofnięcia zgody.

W przypadku wzięcia udziału w procesie rekrutacyjnym – Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane przez czas trwania obecnego procesu rekrutacji, po zakończeniu którego zostaną bezpowrotnie usunięte, a w przypadku wyrażenia dodatkowej zgody – na potrzeby przyszłych procesów rekrutacji przez okres 2 lat – nie dłużej jednak niż do czasu cofnięcia zgody.

Prawo dostępu do treści swoich danych osobowych, ich poprawiania i usunięcia

Informujemy, że przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych (art. 15 RODO), prawo do sprostowania danych w przypadku, gdy są one nieprawidłowe lub niekompletne (art. 16 RODO), prawo żądania usunięcia danych na warunkach zgodnych z art. 17 RODO, prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych (art. 18 RODO), prawo do wniesienia sprzeciwu, gdy podstawą prawną jest prawnie uzasadniony interes administratora (art. 21 RODO), prawo do przenoszenia danych (w przypadkach wskazanych w art. 20 RODO) oraz prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pan/Pani, że dane osobowe dotycząca Pana/Pani osoby są przetwarzane niezgodnie z RODO.

Informujemy, że decyzje dotyczące Pana/Pani osoby nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany. Pana/Pani dane nie będą profilowane.

Gromadzenie danych

Zgodnie z przyjętą praktyką większości serwisów WWW, przechowujemy zapytania HTTP kierowane do naszego serwera. Oznacza to, że znamy publiczne adresy IP, z których użytkownicy przeglądają treści informacyjne naszego serwisu. Przeglądane zasoby identyfikowane są poprzez adresy URL. Znamy również:

  • czas nadejścia zapytania,
  • czas wysłania odpowiedzi,
  • nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,
  • informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,
  • adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link)

Dane te nie są kojarzone z konkretnymi osobami przeglądającymi strony. Dla zapewnienia jak najwyższej jakości serwisu, okazjonalnie analizujemy pliki z logami w celu określenia, które strony odwiedzane są najczęściej, jakie przeglądarki stron WWW są stosowane, czy struktura strony nie zawiera błędów, itp.

Wykorzystywanie danych

Zebrane logi przechowywane są przez czas nieokreślony jako materiał pomocniczy służący do administrowania serwisem. Informacje w nich zawarte nie są ujawniane nikomu poza osobami upoważnionymi do administrowania serwerem oraz siecią. Na podstawie plików logów mogą być generowane statystyki stanowiące pomoc w administrowaniu. Zbiorcze podsumowania w postaci takich statystyk nie zawierają żadnych cech identyfikujących osoby odwiedzające serwis.

Mechanizm Cookies na stronach internetowych SUPREMIS.PL

Mechanizm Cookies nie jest wykorzystywany do pozyskiwania jakichkolwiek informacji o użytkownikach serwisu ani śledzenia ich nawigacji. Pliki Cookies stosowane w serwisach SUPREMIS nie przechowują żadnych danych osobowych ani innych informacji zebranych od użytkowników.

  1. Serwis zbiera w sposób automatyczny tylko informacje zawarte w plikach cookies.
  2. Pliki (cookies) są plikami tekstowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika serwisu. Przeznaczone są do korzystania ze stron serwisu. Przede wszystkim zawierają nazwę strony internetowej swojego pochodzenia, swój unikalny numer, czas przechowywania na urządzeniu końcowym.
  3. Operator serwisu (tu nazwa i ewentualnie adres) jest podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym swojego użytkownika pliki cookies oraz mającym do nich dostęp.
  4. Operator serwisu wykorzystuje pliki (cookies) w celu:- dopasowania zawartości strony internetowej do indywidualnych preferencji użytkownika, przede wszystkim pliki te rozpoznają jego urządzenie, aby zgodnie z jego preferencjami wyświetlić stronę;
    – przygotowywania statystyk pomagających poznaniu preferencji i zachowań użytkowników, analiza tych statystyk jest anonimowa i umożliwia dostosowanie zawartości i wyglądu serwisu do panujących trendów, statystyki stosuje się też do oceny popularności strony;
    – możliwości logowania do serwisu;
    – utrzymania logowania użytkownika na każdej kolejnej stronie serwisu.
  5. Serwis stosuje dwa zasadnicze rodzaje plików (cookies) – sesyjne i stałe. Pliki sesyjne są tymczasowe, przechowuje się je do momentu opuszczenia strony serwisu (poprzez wejście na inną stronę, wylogowanie lub wyłączenie przeglądarki). Pliki stałe przechowywane są w urządzeniu końcowym użytkownika do czasu ich usunięcia przez użytkownika lub przez czas wynikający z ich ustawień.
  6. Użytkownik może w każdej chwili dokonać zmiany ustawień swojej przeglądarki, aby zablokować obsługę plików (cookies) lub każdorazowo uzyskiwać informacje o ich umieszczeniu w swoim urządzeniu. Inne dostępne opcje można sprawdzić w ustawieniach swojej przeglądarki internetowej. Należy pamiętać, że większość przeglądarek domyślnie jest ustawione na akceptację zapisu plików (cookies)w urządzeniu końcowym.
  7. Operator Serwisu informuje, że zmiany ustawień w przeglądarce internetowej użytkownika mogą ograniczyć dostęp do niektórych funkcji strony internetowej serwisu.
  8. Pliki (cookies) z których korzysta serwis (zamieszczane w urządzeniu końcowym użytkownika) mogą być udostępnione jego partnerom oraz współpracującym z nim reklamodawcą.
  9. Informacje dotyczące ustawień przeglądarek internetowych dostępne są w jej menu (pomoc) lub na stronie jej producenta.

 

Kanały zgłaszania naruszeń dla sygnalistów

Informujemy, że dostępne są dwa kanały zgłaszania naruszeń dla sygnalistów:

I. Wewnętrzny kanał zgłaszania naruszeń – w celu zgłoszenia prosimy o kontakt mailowy na adres: sygnalista@supremis.pl
II. Zewnętrzny kanał zgłaszania naruszeń – zgłoszenia można również kierować do Rzecznika Praw Obywatelskich lub innych właściwych organów publicznych.

Zgłoszenia mogą być przekazywane pisemnie zgodnie z procedurami wewnętrznymi i zewnętrznymi przewidzianymi w ustawie.

Klauzula RODO

    1. Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych, informujemy, że:

      1. Administrator danych osobowych: Administratorem Pana/Pani danych osobowych jest SUPREMIS Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (02-871), przy ul. Karczunkowskiej 46.
      2. Inspektor Ochrony Danych (IOD): W Spółce został powołany Inspektor Ochrony Danych (IOD), z którym można się kontaktować w każdej sprawie dotyczącej przetwarzania danych osobowych. Kontakt z IOD możliwy jest pod adresem: iod@supremis.pl.
      3. Cele przetwarzania danych osobowych: Dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie w celu realizacji obowiązków wynikających z ustawy o ochronie sygnalistów oraz w celu podejmowania działań następczych związanych ze zgłoszeniami, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. c RODO (realizacja obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze).
      4. Podstawa prawna przetwarzania: Przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie przepisów prawa, w szczególności RODO, w tym w celu wypełnienia obowiązków wynikających z ustawy o ochronie sygnalistów oraz przepisów krajowych.
      5. Prawa osób, których dane dotyczą: Osobie zgłaszającej (sygnaliście) przysługuje prawo do żądania od Administratora dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, a także prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych – zgodnie z art. 15–21 RODO.
      6. Odbiorcy danych: Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom upoważnionym na podstawie przepisów prawa. W przypadku gdy ujawnienie danych jest konieczne, odbiorcami danych mogą być także organy ścigania lub inne podmioty publiczne uprawnione do przetwarzania tych danych na podstawie obowiązujących przepisów prawa.
      7. Przekazywanie danych do państw trzecich: Dane osobowe nie będą przekazywane do państw trzecich ani organizacji międzynarodowych, chyba że będzie to wymagane przepisami prawa, zgodnie z art. 44–49 RODO.
      8. Okres przechowywania danych: Dane osobowe będą przechowywane przez okres 3 lat od zakończenia postępowania związanego ze zgłoszeniem, chyba że dłuższy okres przechowywania wynika z przepisów prawa.
      9. Prawo wniesienia skargi: W przypadku naruszenia przepisów o ochronie danych osobowych, osoba zgłaszająca ma prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego, którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (PUODO).
      10. Szczegółowe informacje: Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności dostępnej na stronie internetowej https://www.supremis.pl/polityka-prywatnosci/.