Sprzedaż i dystrybucja to obszary kluczowe dla funkcjonowania większości firm. Mają one istotne znaczenie, nie tylko dla przedsiębiorstw zwyczajowo przyporządkowywanych do branży handlowej (sklepy) czy dystrybucyjnej (firmy logistyczne), ale również np. dla firm produkcyjnych.
Nie bez powodu mówi się, że „nie jest sztuką coś wyprodukować, ale to sprzedać”, a idąc dalej tym tokiem rozumowania, sprzedać i dostarczyć klientowi. Celowo łączymy tutaj obszary sprzedaży i dystrybucji, ponieważ dopiero po dostarczeniu towaru, czy produktu do klienta, proces sprzedaży możemy uznać za w pełni zrealizowany.
Doceniając znaczenie tych obszarów, firmy poszukują rozwiązań, które będą w stanie w możliwie całościowy sposób spełnić ich oczekiwania, zarówno w zakresie wsparcia procesu sprzedaży, jak i dostarczania towaru lub wyrobu do klienta. Zwracają się w stronę systemów ERP, które z każdym rokiem rozszerzają swoje możliwości, dążąc do coraz pełniejszego zaspokajania potrzeb firm. Potrzeby te ulegają jednak ciągłym zmianom. Pojawiają się nowe kanały dystrybucji, nowe sposoby komunikacji z rynkiem, nowe metody zarządzania łańcuchem dostaw.
Rozszerza się także obszar sprzedaży i dystrybucji, a to wymusza specjalizację. Obecnie żaden system ERP nie jest w stanie pokryć swoimi natywnymi funkcjami, wszystkich oczekiwań w zakresie informatyzacji procesu sprzedaży i dystrybucji. W takiej sytuacji na znaczeniu zyskują zdolności adaptacyjne i integracyjne danego systemu ERP. Ważne staje się, aby ten system, z rozwiązania, które dąży do objęcia swoimi funkcjami, wszystkich obszarów działania firmy, stawał się informatycznym jądrem organizacji. Miejscem, gdzie gromadzone, integrowane i przetwarzane są dane z wielu specjalistycznych rozwiązań, dedykowanych do obsługi wybranych elementów procesu. Te specjalistyczne rozwiązania informatyczne są w stanie lepiej dopasować się do rosnących wymagań firm. System ERP powinien natomiast skupić się na obsłudze procesów centralnych oraz na rozbudowanym raportowaniu danych, zbieranych z wspomnianych rozwiązań specjalistycznych. Takie podejście stanowi idealny kompromis i daje gwarancję sukcesu, ponieważ wraz z pojawianiem się w firmie nowych potrzeb, nie ma konieczności wymiany posiadanego systemu ERP na nowy, bardziej rozbudowany. Zamiast tego, wdrażamy rozwiązanie specjalistyczne, zaspokajające nowe potrzeby oraz integrujemy to rozwiązanie z posiadanym systemem ERP.
Rozwiązaniem, spełniającym wyżej opisane oczekiwania jest system SAP Business One. Dzięki szerokiej funkcjonalności, jego zdolnościom do łatwego tworzenia specjalistycznych rozszerzeń (addonów) oraz możliwościom integracyjnym (szyna danych – Integration Framework), staje się on idealną propozycją na czasy, w których jedyną pewną kwestią jest ciągła zmiana. Dotyczy to wszystkich obszarów działania firmy, jednak w dalszej części skupimy się na tym, co system, wraz z rozwiązaniami towarzyszącymi, ma do zaoferowania dla obszaru sprzedaży i dystrybucji.
W tym miejscu warto powiedzieć o potężnym narzędziu integracyjnym, w które wyposażony jest system SAP Business One. Mowa o Integration Framework dla SAP Business One, rozwiązaniu łączącym system SAP Business One z innymi aplikacjami, usługami i urządzeniami poprzez integrację z zewnętrznymi źródłami danych innych platform, takich jak: systemy ERP, bazy danych, pliki, EDI, strony internetowe itd.
Usprawnienie i zautomatyzowanie procesów wewnątrzgrupowych transakcji oraz, takich jak dystrybucja danych podstawowych i konsolidacji finansowej
Możliwości Integration Framework pozwalają obudowywać system SAP Business One wieloma komplementarnymi aplikacjami, dzięki czemu otrzymujemy kompleksowe rozwiązanie, zdolne sprostać oczekiwaniom nawet najbardziej wymagających klientów.
Ważnym uzupełnieniem wyżej wymienionych grup funkcjonalności są narzędzia raportujące, zgrupowane w zakładkach: Raporty oraz Raport i Analiza Interaktywna. Niezależne od tego, kontekstowe raporty (a właściwie kreatory raportów), dostępne są w każdym miejscu systemu. Z uwagi na konstrukcję oprogramowania SAP Business One (jeden system, a nie grupa zintegrowanych modułów), wsparcie procesu sprzedaży i dystrybucji nie ogranicza się do wyżej wymienionych grup funkcji i zakładek. Przykładowo z poziomu zakładki Księgowość, możemy dotrzeć do funkcji zgrupowanych w obszarze Partnerzy Handlowi, czy Gospodarka Materiałowa.
Obszar Partnerzy Handlowi umożliwia zarządzanie wszystkimi informacjami, które są istotne dla relacji z odbiorcami, dostawcami oraz potencjalnymi klientami (prospektami), jak również wykonywanie i przegląd wewnętrznych rozliczeń dotyczących partnerów handlowych. Partnerzy handlowi to wszyscy odbiorcy, dostawy i prospekty. Z poziomu karty partnera handlowego możemy także wykonywać działania, które zostały przyporządkowane do obszarów: Sprzedaż oraz CRM i Szanse Sprzedaży.
Wróćmy teraz do tego, co SAP Business One, wraz z rozwiązaniami dodatkowymi, może zaoferować klientom, poszukującym systemu, do obsługi sprzedaży i dystrybucji. Poniżej zostaną krótko opisane sposoby wsparcia tych obszarów przez system, z podziałem na trzy typy rozwiązań:
Należy zaznaczyć, że dzięki funkcjom zawartym bezpośrednio systemie, ale także jego zdolnościom integracyjnym, system SAP Business One jest rozwiązaniem doskonale przystosowanym do wymagań strategii sprzedaży wielokanałowej (omnichannel).
Funkcje wspierające szeroko rozumianą komunikację z klientem oraz pracę z klientami potencjalnymi, zawarte zostały w obszarach: CRM i Szanse Sprzedaży. Z ich poziomu można m.in. rejestrować działania związane z danym kontrahentem, ustawiać przypominania, zlecać wykonanie działań innym pracownikom oraz weryfikować status tych działań. Działania odnoszą się do interakcji z partnerami handlowymi, takich jak: rozmowy telefoniczne, spotkania, zadania lub inne typy działań. Możliwe jest zarządzanie działaniami jednorazowymi oraz okresowymi. W ramach działań z potencjalnymi klientami, system pozwala na tworzenie kampanii promocyjnych, skierowanych do prospektów oraz zarządzanie nimi. Do zarządzania procesem sprzedaży, możemy także wykorzystać funkcjonalności obszaru Szanse Sprzedaży. Pozwalają one na zdefiniowanie etapów tego procesu oraz śledzenie i analizowanie szans sprzedaży na podstawie postępu działań, takich jak spotkania, negocjacje oraz inne zdarzenia w lejku sprzedaży. Dodatkowo zaawansowane metody prognozowania, umożliwiają przewidywanie potencjalnych zysków oraz nadanie priorytetów działaniom związanym ze sprzedażą.
Obszar Sprzedaż obejmuje pełen proces sprzedaży, począwszy od tworzenia oferty dla odbiorców oraz zainteresowanych stron, poprzez zlecenia sprzedaży, stanowiące podstawę do planowania produkcji i zamówień zakupu, aż po fakturowanie, tworzenie dokumentów tymczasowych oraz wydruki. SAP Business One udostępnia szeroki zakres dokumentów sprzedaży, które odnoszą się do różnych etapów procesu sprzedaży. Warto przy tym podkreślić, że tworzenie ofert i zleceń sprzedaży jest możliwe zarówno z poziomu obszaru Sprzedaż, jak i obszaru CRM.
Funkcjonalności wspierające proces dystrybucji w systemie SAP Business One zgrupowane zostały w obszarze Gospodarka Materiałowa. Umożliwiają one optymalizację zarządzania magazynem, w tym realizację następujących czynności:
W systemie SAP Business One istnieje możliwość zarządzania lokalizacjami składowania w magazynach. W celu zapewnienia większej elastyczności w zarządzaniu zapasami aplikacja SAP Business One umożliwia włączenie funkcji lokalizacji składowania dla poszczególnych magazynów. Lokalizacja składowania jest to najmniejsza adresowalna jednostka przestrzeni w magazynie, w której przechowywane są towary. Przykładowe poziomy lokalizacji:
Kolejna funkcja istotna z punktu widzenia zarządzania dystrybucją to kompletacja dostaw. Umożliwia ona automatyzację procesu przetwarzania zleceń sprzedaży, faktur rezerwujących sprzedaży, zleceń produkcyjnych i żądań przesunięcia magazynowego w uporządkowany sposób, począwszy od utworzenia listy pobrań, aż po pakowanie towarów do wysyłki na podstawie dokumentów Wz. Proces kompletacji dostaw obejmuje następujące procedury:
Na uwagę zasługuje fakt, że każdym etapie obsługi procesu sprzedaży i dystrybucji, możliwe jest generowanie raportów na różnych poziomach szczegółowości, w celu uzyskania obrazu działań, sprzedażowych prowadzonych w firmie.
Rozwiązania mobilne i inne, dedykowane dla SAP Business One
Oprócz wyżej wymienionych obszarów funkcjonalnych, wchodzących w skład systemu SAP Business One, do rozwiązań natywnych należy zaliczyć jeszcze aplikację mobilną SAP Business One Sales oraz system do obsługi POS – SAP Customer Checkout.
Aplikacja mobilna SAP Business One Sales jest dedykowanym dla SAP Business One rozwiązaniem mobilnym, przeznaczonym na tablety i smartfony pod Android i iOS. Zapewnia natychmiastowy dostęp do najbardziej istotnych informacji biznesowych z dowolnego miejsca. Przedstawiciele handlowi mogą za jej pośrednictwem zarządzać swoimi działaniami sprzedażowymi i być na bieżąco z informacjami o swojej działalności. Aplikacja umożliwia prowadzenie działań sprzedażowych w dowolnym miejscu, w dowolnym czasie i za pośrednictwem dowolnego urządzenia przenośnego. Łącząc się z systemem SAP Business One, aplikacja zapewnia sprzedawcom dostęp do najbardziej istotnych informacji i procesów biznesowych, w celu wydajnego i skutecznego zarządzania klientami i sprzedażą.
SAP Customer Checkout to światowej klasy oprogramowanie klasy POS, dostępne dla małych i średnich przedsiębiorstw. Rozwiązanie pozwala na zarządzanie danymi podstawowymi, takimi jak artykuły, cenniki, klienci, nie tylko bezpośrednio w systemie menedżera SAP Customer Checkout, ale także w systemie SAP Business One, dzięki integracji z tym rozwiązaniem. Wspiera wszystkie najważniejsze funkcje, których oczekuje się od systemu do obsługi punktu sprzedaży, począwszy od wyboru artykułów, czy rabatów, poprzez obsługę zwrotów, odliczeń podatkowych, wielu opcji płatności (gotówka, karta, faktura, punkty lojalnościowe, wiele walut), zarządzania lojalnością, aż po zamknięcie dnia. SAP Customer Checkout może być także wykorzystany do obsługi stolików w cateringu z funkcją zarządzania stołami. Rozwiązanie wymienia dane z systemem SAP Business One, przekazując do bazy tego systemu wszelkie informacje, niezbędne do raportowania i rozliczania transakcji tego samego dnia.
Zaawansowane narzędzia analityczne SAP
Każdy proces występujący w organizacji powinien podlega kontroli i analizie. Dotyczy to także procesów sprzedaży i dystrybucji. System SAP Business One posiada szereg wbudowanych narzędzi, pozwalających na prowadzenie takiej analizy w czasie rzeczywistym. Czasem jednak potrzeby analityczne firm są na tyle rozbudowane, że wykraczają poza szerokie możliwości systemu ERP. Dobrym przykładem może być tutaj przypadek, w którym wymagane jest tworzenie analiz, agregujących dane nie tylko z bazy systemu ERP, ale także z wielu innych, zewnętrznych źródeł danych, takich jak SAP CloudPlatform, SAP SuccessFactors, SAP Ariba, APACHE HIVE (narzędzie wspomagające zarządzaniem BIG DATA), ORACLE, TERADATA. W takim przypadku z pomocą przychodzi nam rozwiązanie SAP Analytics Cloud – wysokiej klasy narzędzie BI, które pomaga firmom w podejmowaniu decyzji biznesowych w oparciu o zaawansowane narzędzia analityczne. Dzięki zaawansowanej analizie danych, osoby decyzyjne będą miały możliwość śledzenia zmian i wgląd w najważniejsze informacje w czasie rzeczywistym. SAP Analytics Cloud jest podstawowym narzędziem pozwalającym odkrywać, monitorować, analizować, planować oraz przewidywać zdarzenia w organizacji przy wykorzystaniu jednej aplikacji. Oprogramowanie jest dostarczane jako usługa w modelu SaaS, dzięki czemu dostęp do aplikacji jest możliwy z każdego miejsca na świecie poprzez przeglądarkę internetową oraz aplikację mobilną.
Rozszerzenia funkcjonalne systemu SAP Business One (addony) to rozwiązania tworzone przez Partnerów SAP, których zadaniem jest dopasowanie systemu do specyficznych wymagań danej branży lub konkretnego przedsiębiorstwa. SAP Business One jest rozwiązaniem doskonale przygotowanym technologicznie do tworzenia tego typu rozwiązań, co powoduje, że na rynku funkcjonuje bardzo wiele rozszerzeń funkcjonalnych, umożliwiających dopasowanie systemu praktycznie do każdej branży czy firmy. Addony mogą być niewielkimi modułami, skupionymi na wąskim zakresie funkcjonalnym, ale mogą też być dużymi aplikacjami, pokrywającymi znaczący obszar funkcjonowania firmy. Przykładami taki rozbudowanych rozwiązań mogą być addony odpowiedzialne za obszar WMS (warehouse management system) lub zaawansowane zarządzanie produkcją. Poniżej lista rozszerzeń funkcjonalnych systemu SAP Business One, wspierających proces sprzedaży i dystrybucji, z krótkimi opisami ich możliwości.
Wyrafinowane i kompleksowe rozwiązanie do zarządzania magazynem dla SAP Business One, zaprojektowane w celu zwiększenia efektywności i rentowności w łańcuchu dostaw, poprzez przekształcenie procesów logistycznych w precyzyjnie dostrojone operacje. Rozwiązanie to obsługuje wiele magazynów i operatorów oraz jest w stanie przetwarzać duże ilości transakcji, przy zachowaniu optymalnej wydajności. ProdumexWMS uzupełnia i rozszerza standardową funkcjonalność SAP Business One w obszarach krytycznych dla operacji logistycznych, w tym w zakresie kompletacji, pakowania i zarządzania zapasami. Wspiera elektroniczną wymianę dokumentów (EDI) oraz zarządzanie opakowaniami, a także pozwala na zastosowanie jednostek logistycznych. Rozwiązanie wspiera obsługę kolektorów na magazynie, co w połączeniu z zastosowaniem kodów kreskowych wielokrotnie przyspiesza wykonywanie operacji magazynowych. System rozszerza także możliwości SAP Business One o funkcje niezbędne dla branży spożywczej i farmaceutycznej, takie jak np. obsługa dat ważności czy okresów trwałości.
Rozwiązanie służące do tworzenia zleceń transportowych i wyznaczania trasy dla dokumentów z systemu. Istnieje możliwość predefiniowania tras oraz punktów startowych, które są najczęściej używane, dzięki czemu praca z rozwiązaniem jest szybsza. W bazie danych możemy przechowywać i zapisywać informacje o samochodach, takie jak nazwa, numer rejestracyjny, informacje o przewoźniku, stawkach za kurs, możliwym tonażu itp. Jednocześnie mamy możliwość przechowywania informacji o kierowcach przypisanych do danego zlecenia transportowego i danego samochodu.
Rozwiązanie automatyzujące wysyłkę wiadomości do kontrahentów. Pozwala na: dystrybucję faktur wystawionych w SAP Business One wraz z załącznikami, monitorowanie statusu dostarczenia wiadomości, z możliwością rejestracji potwierdzenia odbioru w systemie, zdefiniowanie dowolnego harmonogramu wysyłki wiadomości niedotyczących wystawionych dokumentów, wysyłkę powiadomień o saldzie, informowanie o zbliżających się terminach płatności czy zmianach we wzajemnych rozliczeniach, również z rejestracją potwierdzenia odbioru wiadomości.
Rozwiązania te pełnią podobną funkcję, jak rozszerzenia funkcjonalne systemu SAP Business One (addony). Ich zadaniem, podobnie jak addonów, jest dopasowanie systemu do specyficznych wymagań danej branży lub konkretnego przedsiębiorstwa, nie są one jednak częścią systemu SAP Business One. Ich współpraca z systemem odbywa się poprzez integrację z wykorzystaniem Integration Framework.
Sprawdzona platforma sprzedaży przez Internet, oparta na Magento, dopasowana do współczesnych oczekiwań klientów, zbudowana w technologii PWA dla dowolnej skali biznesu. Rozwiązanie jest zintegrowane z SAP Business One, aby szybciej realizować zamówienia i na bieżąco informować klienta o statusie jego realizacji. Może być wykorzystane jako narzędzie B2B lub B2C. Funkcjonalności rozwiązania:
Należy podkreślić, że SAP Business One, w połączeniu z rozwiązaniami rozszerzającymi jego możliwości, jest doskonałą propozycją dla firm poszukujących nowoczesnego i kompleksowego narzędzia, wspierającego obszar sprzedaży i dystrybucji, niezależnie od skali oraz branży, w której działa dana firma. Ważną zaletą tego rozwiązania jest jego skalowalność oraz zdolność dynamicznego dopasowania do zmieniających się potrzeb rynku. Wybierając to rozwiązanie, klient może być pewny, że przez wiele lat system będzie się rósł wraz z jego przedsiębiorstwem, zapewniając przewagę konkurencyjną i pozwalając na nieskrępowany rozwój firmy.
Robotyzacja i digitalizacja procesów produkcji oraz pozostałych związanych z zarządzaniem łańcuchem dostaw była dla nas niezmiennie istotna. Wdrożenie SAP Business One rozszerzonego o dodatkowe funkcjonalności produkcyjne oraz integracje pozwala nam na podążanie za naszą wizją rozwoju procesów oraz utrzymanie pozycji lidera.
Tomasz Zakrzewski, Managing Director CFO, voestalpine Signaling Poland
Miesięcznie przetwarzamy zamówienia kilku tysięcy klientów. Ta ogromna ilość informacji wymaga niezawodnego wsparcia informatycznego. SAP Business One świetnie sobie radzi z tym zadaniem.
Tomasz Sznajder, Prezes Zarządu Prima Gran
Szukaliśmy programu finansowo-księgowego klasy ERP, który sprostałby wymaganiom międzynarodowej grupy kapitałowej składającej się z wielu spółek w różnych zakątkach świata. System ten miał zapewnić sprawną obsługę wielu walut i wersji językowych, a także umożliwić sporządzanie skonsolidowanych sprawozdań.
Izabella Nalewajek, Head of Group Accounting, G2A.COM
Chcieliśmy poprawić działanie systemu księgowego, jak również wdrożyć elektroniczny obieg dokumentów, w tym zatwierdzanie umów w systemie czy generowanie raportów. Dlatego zdecydowaliśmy się na SAP Business One.
Cezary Waszkiewicz, Financial Manager, Adgar Poland
Nasz poprzedni system nie nadążał za naszymi potrzebami, co prowadziło do niezgodności w księgach. Eksport oraz import był również bardzo ograniczony, co utrudniało nam wszelkie raportowania oraz automatyzacje procesów. Firma SUPREMIS zaoferowała najkorzystniejszą cenę wdrożenia SAP Business One, jak i opłat licencyjnych.
Jakub Pach, Group Financial Controller, Virgin Mobile Polska
Szukaliśmy rozwiązania, które w sposób zintegrowany pomoże nam w zarządzaniu firmą. Ważna z naszej perspektywy była marka i zaufanie do produktu, dlatego wybór padł na SAP Business One.
Leszek Sierpiński, Dyrektor Operacyjny, Ayala S.A.
Potrzebowaliśmy systemu, który pozwoli na wyeliminowanie błędów w dostawach, przy jednoczesnym skróceniu terminów realizacji zleceń, tak aby podnieść poziom obsługi klienta. SAP Business One wspiera nas w tych działaniach.
Artur Przyłęcki, Specjalista ds. logistyki, Barilla Poland Sp. z o.o.
Zdecydowaliśmy się na wybór systemu SAP Business One ze względu na jego elastyczność, przejrzystość i możliwość dopasowania do procesów biznesowych, jakie występują w naszej firmie. Nie bez znaczenia był także fakt, że obsługa systemu jest intuicyjna, więc nasi pracownicy nie musieli przechodzić dodatkowych, specjalistycznych szkoleń.
Bartosz Ignaczewski, CEO, BISAN Sp. z o.o.
Szukaliśmy stabilnego i dużego partnera wdrożeniowego z odpowiednim poziomem kompetencji i dużym doświadczeniem wdrożeniowym. Ważna była także otwartość na wdrożenia najnowszych mechanizmów w samym produkcie np. wykorzystanie bazy HANA i architektury wysokiej dostępności.
Paweł Cąkała, IT Manager, GTV Poland
Firma SUPREMIS pomogła nam zdefiniować nasze potrzeby i sprawnie przeprowadziła proces wdrożenia.
Dariusz Binkowski, Klasmann-Deilmann Polska Sp. z o.o.
Zdecydowaliśmy się na wdrożenie wielooddziałowej wersji SAP Business One wspólnie z firmą SUPREMIS, ze względu na dobre doświadczenia współpracy. System Property Management, z którego korzystamy, oferuje najwięcej funkcjonalności, w stosunku do konkurencyjnych produktów.
Hubert Pastuszak, Financial Analyst, London & Cambridge Properties
Bardzo ważne w podjęciu decyzji o wyborze produktu firmy SAP była rozpoznawalność marki oraz zapewnienie, że program odzwierciedli procesy biznesowe i zarządcze jakie występują w przedsiębiorstwie, w sposób scentralizowany.
Michał Strycharski, MCKB Sp. z o.o.
Na wybór SAP Business One zdecydowaliśmy się z uwagi na możliwość lepszego dostosowania systemu do specyfiki i rozmiarów przedsiębiorstwa, w porównaniu do dotychczas stosowanego programu ERP. Istotnym czynnikiem przy wyborze była również wysoka efektywność kosztowa, rozumiana jako relacja ceny do możliwości, oferowanych przez ten system.
Paweł Zastawny, Dyrektor Finansowy, Trinac Polska Sp. z o.o.
We process orders of several thousand customers every month. This huge amount of information requires reliable IT support. SAP Business One copes well with this task.
Tomasz Sznajder, President of the Management Board of Primagran
We were looking for an ERP-class financial and accounting program that would meet the requirements of an international capital group consisting of many companies in various parts of the world. This system was to ensure efficient handling of multiple currencies and language versions, and to enable the preparation of consolidated reports.
We wanted to improve the operation of the accounting system, as well as implement electronic document circulation, including approving contracts in the system or generating reports. That is why we decided on SAP Business One.
Elastyczny i przystępny cenowo SAP Business One (SAP B1) – Elastyczny i przystępny lub tradycyjnie dla małych i średnich firm. Dla jeszcze większej elastyczności korzystania dostępny przez przeglądarkę w pełnej funkcjonalności.
Sprawdzona platforma sprzedaży przez internet dopasowana do współczesnych oczekiwań Klientów, zbudowana w technologii PWA dla dowolnej skali biznesu. Zintegrowana z SAP Business One aby szybciej realizować zamówienia i na bieżąco informować Klienta o statusie jego realizacji
Elastyczne inteligentne rozwiązanie POS dla obsługi punktów sprzedaży, dzięki któremu zdigitalizujesz swoją działalność w zakresie sportu, rozrywki, handlu detalicznego, gastronomii, żywności i napojów.
W obecnych realiach rynkowych ważne jest, aby system ERP działał nie tylko w oparciu o lokalną infrastrukturę firmy, ale był także przygotowany do zadań, które są zwykle realizowane w oparciu o wykorzystanie możliwości urządzań mobilnych. Mowa tutaj o tabletach i smartfonach, które stały się narzędziami codziennej pracy managera, serwisanta czy handlowca.
Cena zakupu i wdrożenia systemu determinowana jest przez wiele czynników charakterystycznych dla branży, w której funkcjonuje organizacja, oraz indywidualnych oczekiwań i potrzeb klienta. Na cenę wpływ ma także model dostarczenia oprogramowania (lokalnie lub w chmurze) oraz sposób rozliczenia (abonament lub opłata jednorazowa). Aby oszacować wysokość inwestycji w rozwiązanie dopasowane do Państwa potrzeb, najczęściej sprawdza się następujący proces:
Korzystając z formularza kontaktowego lub za pośrednictwem czatu, skontaktuj się z nami i napisz, jakim systemem jesteś zainteresowany/na lub jaki problem chcesz rozwiązać.
W drugim kroku nasz opiekun klienta skontaktuje się z Tobą w celu ustalenia szczegółów. Dzięki temu lepiej poznamy Twoje potrzeby i dobierzemy odpowiednie rozwiązanie.
Przedstawiamy rozwiązanie skonfigurowane na potrzeby Twojej firmy i zachodzących w niej procesów. Podczas prezentacji najczęściej też uszczegóławiamy potrzebne funkcjonalności.
Mając pełną wiedzę przygotowujemy ofertę cenową zakupu i wdrożenia systemu oraz szczegółowo ją omawiamy.
System ERP w chmurze stanowi świetną propozycję głównie dla małych i średnich firm. Takie przedsiębiorstwa zazwyczaj nie mają własnej infrastruktury IT, w związku z czym pomocne okazuje się dla nich korzystanie z ERP cloud. System nie wymaga bowiem dużych nakładów na początku, co jest jego zaletą. Natomiast większe firmy w większości mają zaawansowaną infrastrukturę IT, co jednak nie oznacza, że nie mogą decydować się na program ERP w chmurze. Ciekawym sposobem okazuje się wdrażanie systemu ERP w modelu hybrydowym. Dzięki temu niektóre procesy można realizować z wykorzystaniem lokalnych serwerów, a inne przenieść do chmury.
Dużą zaletę systemu SAP w chmurze stanowi nieograniczona skalowalność. Program umożliwia sterowanie parametrami wydajnościowymi wtedy, kiedy pojawia się taka potrzeba. Możliwe jest również zaprogramowanie wydajności w konkretnych dniach. SAP cloud jest chętnie stosowany w firmach, zajmujących się produkcją. Program służy m.in. do podnoszenia wydajności maszyn wirtualnych w określonym czasie. Wszystko odbywa się zgodnie z potrzebami cyklu produkcyjnego, co jest szczególnie istotne dla przedsiębiorstwa. Dzięki skalowalności firmy mogą płacić jedynie za wykorzystane zasoby. Oprogramowanie ERP w chmurze wiąże się z dużą oszczędnością.
Oferowany serwis SAP zapewnia, że każdy klient korzystający z naszych usług, może liczyć na szybkie i profesjonalne wsparcie. Na bieżąco staramy się rozwiązywać wszystkie problemy, udzielając rad i podpowiadając, co w danej sytuacji najlepiej zrobić. Zapewniamy szybką reakcję na wszystkie zdarzenia, ponieważ zadowolenie klientów jest dla nas najważniejsze. Staramy się działać sprawnie, aby nikt nie musiał czekać z obsługą. Zdajemy sobie sprawę, co oznacza przestój w firmie, dlatego nie pozwalamy na to w przypadku naszych klientów.
Prowadzony serwis SAP zajmuje się m.in. monitorowaniem systemów, co umożliwia szybkie wykrycie ewentualnych nieprawidłowości. Jest to bardzo ważne dla wszystkich osób, prowadzących własne biznesy.
Program kadrowy SAP to specjalne narzędzie przygotowane w celu kierowania różnymi działaniami dotyczącymi zasobów ludzkich. Zapewnia ono możliwość prowadzenia ewidencji pracowników, uwzględniając ich podział na grupy. Ponadto system umożliwia kierowanie ewidencją umów, a także struktury danych kadrowych. SAP księgowość to idealna propozycja dla firm, którym zależy na łatwym i sprawnym planowaniu ruchów związanych z kadrami. Inwestowanie w szkolenia pracowników może okazać się bardzo korzystne dla przedsiębiorstwa, ponieważ takie działanie przekłada się na osiąganie wysokich wyników. Na uwagę zasługuje m.in. oprogramowanie kadrowo-płacowe R2Płatnik. Umożliwia prowadzenie kadr, naliczanie wynagrodzenia oraz dokonywania automatycznych rozliczeń z odpowiednimi instytucjami. To narzędzie jest zintegrowane z SAP Business One, czyli systemem ERP odpowiednim dla małych i średnich firm. Na uwagę zasługuje również SAP SuccessFactors, wyjątkowo rozbudowane narzędzie służące głównie do zarządzania kapitałem ludzkim w chmurze.
Certyfikowane i w pełni zintegrowane rozszerzeniem systemu SAP autorstwa SUPREMIS– Property Management to świetna propozycja dla wielu firm. Mogą z niej korzystać przedsiębiorstwa działające w różnych branżach. Doskonale sprawdza się bowiem w przypadku m.in. banków, sieci handlowych, stacji paliw czy przedsiębiorstw produkcji przemysłowej. Taka opcja polecana jest zarówno firmom działającym we własnej, jak i wynajmowanej nieruchomości. Zarządzanie nieruchomościami SAP umożliwia kontrolowanie całego majątku. Takie działania polegają przede wszystkim na ograniczaniu kosztów funkcjonowania, które dotyczą utrzymywania nieruchomości. Ponadto umożliwiają ocenę rentowności wszystkich placówek, co również jest bardzo istotne.
Istnieje kilka sposobów wdrożenia SAP. Możliwe jest również zastosowanie własnej metody, z wykorzystaniem powszechnie używanych standardów dotyczących zarządzania projektami. Najczęściej jednak stosowane jest jedno z dwóch schematów postępowania. Podejście tradycyjne polega na przygotowaniu funkcjonalności, która jest planowana w ramach realizowanego projektu. Natomiast podejście określane jako bliskie filozofii Agile mówi o przygotowaniu i uruchomieniu następnych grupy funkcji.
Wdrożenie SAP następuje etapami. Najpierw ma miejsce wstępna analiza przedwdrożeniowa, następnie przygotowanie:
Dopiero później odbywają się szkolenia użytkowników. Na sam koniec następuje start produkcyjny, czyli rozpoczyna się praca w ramach nowego systemu.
Napisz do nas
Producent mebli fryzjerskich korzysta z SAP Business One
Co nowego w SAP Business One 10.0?
ERP w Chmurze czy On-Premise – co wybrać?
Jabłka, kalafiory, sałaty i SAP Business One