osoba pracująca na komputerze z ikonami SAP

SAP a księgowość. Oprogramowania dla biur rachunkowych

Systemy SAP umożliwiają prowadzenie sprawnej księgowości w każdej firmie. Dostępne są również specjalne oprogramowania dla biur rachunkowych. Wspierają one działania pracowników, przyspieszając je i dbając o ich poprawność. W poniższym tekście podpowiadamy, jakie systemy najlepiej sprawdzają się w przedsiębiorstwie, któremu zależy na wsparciu księgowości. Poznaj najlepsze oprogramowania.

SAP to system, z którego korzystają nie tylko Polacy, ale również obywatele innych państw na całym świecie. Świadczy to o tym, że oprogramowanie wyróżnia się wysoką jakością, dokładnością i usprawnia wszelkie działania prowadzone w firmie. Ciekawą propozycję stanowi system SAP ERP, który okazuje się idealny w przypadku biur rachunkowych, ale nie tylko. Przyda się on wszystkim przedsiębiorcom, którzy prowadzą w swoim biznesie księgowość.

SAP ERP służy głównie do zarządzania ważnymi obszarami firmy. Za jego pomocą możliwe jest kontrolowanie m.in. finansów, produkcji czy sprzedaży. Poza tym usprawnia on funkcjonowanie działu kadr. Odpowiedni moduł oprogramowania wspomaga zarządzanie majątkiem danego przedsiębiorstwa, pomaga kontrolować budżet, a także płynność finansową. Automatyzacja procesów księgowych sprawia, że wszelkie sprawozdania są wykonywane nie tylko szybciej, ale też rzetelniej.

Zadania systemu SAP w księgowości

System SAP HR składa się z poszczególnych modułów, za pomocą których możliwe jest wsparcie księgowości w firmie. Jednym z nich jest Księga Główna, której celem jest dostarczanie niezbędnych informacji związanych z zewnętrzną księgowością, a także kontami księgowymi. Moduł działa bardzo sprawnie, dzięki temu, że jest on połączony z innymi modułami systemu. Umożliwia ewidencję zdarzeń gospodarczych, automatyczne księgowanie w czasie rzeczywistym oraz uzyskiwanie raportów zdobywanych na podstawie aktualnych danych.

SAP zapewnia również możliwość rozrachunków z odbiorcami oraz dostawcami. Pierwszy podmoduł polega na ewidencji i weryfikacji zdarzeń gospodarczych, dotyczących partnerów biznesowych, którym firma sprzedaje usługi lub towary. Księga pomocnicza tego rodzaju integruje się w czasie rzeczywistym z modułem sprzedaży, co stanowi jej dużą zaletę. Ponadto pozwala ona na śledzenie zapadalności należności, a także automatyczne generowanie do zapłaty. Pełni także funkcję źródła danych niezbędnych do weryfikacji klienta.

Natomiast podmoduł rozrachunki z dostawcami umożliwia ewidencję oraz weryfikację zdarzeń gospodarczych, dotyczących partnerów biznesowych, od których firma nabywa usługi lub towary. Takie rozwiązanie okazuje się bardzo korzystne, ponieważ dzięki niemu klient może szybko raportować, uwzględniając zarówno analitykę, jak i syntetykę związaną z procesem zakupu. Dużą zaletą tego podmodułu jest również to, że pozwala on na automatyczną obsługę procesów płatniczych. Przedsiębiorca może płacić swoje zobowiązania w dowolnym momencie.

Jeśli interesuje Cię usprawnianie działania Twojego przedsiębiorstwa,

skontaktuj się z nami, żeby uzyskać więcej informacji.

Dowiedz się więcej

Sprawdź również