Dzisiejsze firmy dystrybucyjne znajdują się w centrum globalnego łańcucha dostaw. Ważne jest aby zapewnić połączenie producenta z klientami za pośrednictwem wielu różnych kanałów: handlu hurtowego, przedsiębiorstwa z przedsiębiorstwem (B2B), przedsiębiorstwa z konsumentem (B2C) i bezpośrednio z konsumentem (DTC). Na rozwój firm dystrybucyjnych aktualnie oddziaływuje wzrostu popytu, szybko zmieniające się oczekiwania ze strony globalnych partnerstw i rosnącej konkurencji ze strony start-upów, które chcą zdobyć udział w rynku.
W ciągu ostatnich kilku lat zakres działalności spółek dystrybucyjnych szybko się rozszerzył, dodając nowe wyzwania do łańcucha dostaw, logistyki, magazynu, zapasów – a lista jest długa. Każde ogniwo w łańcuchu dostaw dystrybucji ma kluczowe znaczenie dla dostarczania towarów i usług wymaganych przez konsumenta końcowego.
Dzisiejsze dynamiczne środowisko biznesowe wymaga od firm z branży dystrybucyjnej zwinności, aby zachować konkurencyjność – muszą zapewnić klientowi końcowemu opcje zakupu towarów tam, gdzie, kiedy i jak tego potrzebują.
Aby sprostać tym bardziej złożonym wymaganiom, firmy muszą przyjąć odpowiednie rozwiązania ERP (Enterprise Resource Planning), aby usprawnić procesy biznesowe, takie jak logistyka, transport, magazynowanie i handel elektroniczny, zapewniając jednocześnie analizy w czasie rzeczywistym w dowolnym miejscu i czasie.
SUPREMIS oferuje unikatowe rozwiązanie dla firm dystrybucyjnych, łączące specjalnie zbudowaną platformę chmurową z wieloletnim doświadczeniem w branży dystrybucyjnej, które zaowocowało portfolio udanych projektów.
Dzięki stale rozszerzającym się i skomplikowanym łańcuchom dostaw organizacje dystrybucyjne mają możliwość wpływania na wielkość sprzedaży dla producentów i sprzedawców detalicznych.
Pytanie, dlaczego Twoja firma może potrzebować ERP, jest zwykle wywoływane przez bolączki wzrostu, których doświadcza Twoja firma.
Obecnie możesz mieć problemy w zakresie:
W złożonej branży, takiej jak dystrybucja, bardziej chodzi o to, kiedy, niż o to, czy w ogóle napotkasz zakłócenia w swoim łańcuchu dostaw. Oceniając rozwiązania ERP, upewnij się, że mają wbudowane funkcje analityczne i raportowanie, aby pomóc złagodzić zakłócenia i zminimalizować wpływ finansowy.
Jeśli Twoje łańcuchy dostaw wykraczają poza granice kraju, Twoje oprogramowanie ERP musi być w stanie zarządzać finansami w wielu krajach i w wielu walutach. Rozwiązania ERP oparte na chmurze SAP, dostarczane przez SUPREMIS, zapewniają niezrównane możliwości, aby sprostać wymaganiom wielu krajów i wielu walut.
SUPREMIS jest w stanie poprowadzić Twoją firmę dystrybucyjną przez najlepiej dopasowany system ERP w chmurze, który zaspokoi Twoje specyficzne potrzeby, od sieci dystrybucji z jednym lub wieloma magazynami po scentralizowane środowisko zakupów.
Rozwiązanie wspiera dystrybucję hurtową dostarczając niezbędne narzędzia do optymalizacji procesów zamówień, sprzedaży i zarządzania magazynem.
Firmy zajmujące się dystrybucją hurtową (B2B) przychodzą do SUPREMIS, gdy odkrywają, że ich zdolność do rozwoju lub adaptacji jest ograniczona przez ich obecne procesy i systemy. Niektóre wyrastają z Excela, a inne uruchamiają grupę oddzielnych systemów – często przestarzałych, które muszą zostać załatane wraz z ręcznymi czynnościami, aby wykonać zadanie. Wszyscy mają do czynienia z dynamicznym krajobrazem klientów, których potrzeby i wymagania zmieniają się każdego dnia.
Niezależnie od tego, czy Twoja firma zajmująca się dystrybucją hurtową znajduje się w fazie szybkiego wzrostu, czy ugruntowanej działalności – rozumiemy wyzwania związane z pracą w tym ciągle zmieniającym się środowisku; od pozyskiwania i widoczności łańcucha dostaw po optymalne zarządzanie magazynem w celu wydajnej realizacji oraz solidnego zarządzania finansami i raportowania. Celem musi być – zautomatyzować to, co można zautomatyzować, uzyskać dostęp do danych i analiz w czasie rzeczywistym, które zapewniają wgląd w działania. Wszystko po to, aby umożliwić pracownikom skupienie się na klientach – platforma, która wspiera Twój zespół, a nie odwrotnie.
Współpracujemy z Tobą, aby zrozumieć, gdzie jesteś na swojej trajektorii biznesowej, jakie są Twoje wyzwania i wspólnie zidentyfikować odpowiednie rozwiązanie i współpracować z Tobą, aby wdrożyć skonfigurowaną platformę ERP, która spotka Cię tam, gdzie jesteś w Twojej obecnej rzeczywistości biznesowej oraz wesprze Cię i napędzi przyszły wzrost.
Chociaż nie wszystkie firmy zajmujące się dystrybucją hurtową są takie same, potrzebują wspólnego zestawu standardowych funkcji ERP, aby osiągnąć optymalną wydajność. SUPREMIS opracował pakiet rozwiązań składający się z tych funkcji i korzyści, które po wyjęciu z pudełka spełniają potrzeby klientów branżowych. Ten zestaw rozwiązań został opracowany dzięki ponad 16-letniemu doświadczeniu w branży, dostarczając zintegrowane systemy SAP ERP, skonfigurowane zgodnie z obecnymi i przyszłymi potrzebami naszych klientów.
Rozwiązanie chmurowe klasy ERP dedykowane dla firm dystrybucyjnych z odbiorcą detalicznym.
Firmy dystrybucyjne funkcjonujące na zasadzie Business to Consumer (B2C) i Direct to Consumer potrzebują wsparcia SUPREMIS, gdy odkrywają, że ich zdolność do rozwoju lub adaptacji jest ograniczona przez ich obecne procesy i systemy. Niektóre z nich wywodzą się z Excela, a inne korzystają z kilku rozłącznych systemów lub po prostu systemów przestarzałych, które nie oferują pełnej automatyzacji i zawsze wymagają ingerencji człowieka aby wykonać określone zadanie. Firmy dystrybucyjne mają do czynienia z ciągle zmieniającymi się nawykami kupujących, którzy chcą skorzystać z możliwości dostępnych w wielu kanałach (tradycyjne punkty sprzedaży, bezpośrednia sprzedaż online, internetowe platformy handlowe Amazon, Allegro, eBay itp.).
Niezależnie od tego, co opisuje Twoją obecną sytuację systemu biznesowego, do rozwoju Twojej firmy potrzebna będzie platforma, która jest elastyczna i skalowalna, aby pomóc Ci reagować na zmieniające się wymagania klientów. Rozumiemy wyzwania związane z pracą w tym zmieniającym się środowisku logistycznym; od pozyskiwania i widoczności łańcucha dostaw po optymalne zarządzanie magazynem w celu wydajnej realizacji zadań i solidnego zarządzania finansami i raportowania. Celem musi być zautomatyzowanie procesów, uzyskanie dostępu do inwentaryzacji i analiz w czasie rzeczywistym, które zapewniają wgląd w działania. Wszystko po to, aby umożliwić pracownikom skoncentrowanie się na klientach. Jednym słowem, potrzebujesz platformy, która wspiera Twój zespół w bardziej wydajnej realizacji procesów.
Współpracujemy z Tobą, aby zrozumieć, gdzie jesteś na swojej trajektorii biznesowej, jakie są Twoje unikalne wyzwania i wspólnie zidentyfikować odpowiednie rozwiązanie. Chcemy z Toba współpracować, aby wdrożyć skonfigurowaną platformę ERP, która będzie dostosowana do Twojej obecnej rzeczywistości biznesowej i będzie napędzać przyszły rozwój. Chociaż nie wszystkie firmy Business to Consumer (B2C) i Direct to Consumer są takie same, potrzebują wspólnego zestawu standardowych funkcji ERP, aby osiągnąć optymalną wydajność. SUPREMIS opracował pakiet rozwiązań składający się z tych funkcji i korzyści, które po wyjęciu z pudełka spełniają potrzeby klientów branżowych. Ten zestaw rozwiązań został opracowany dzięki ponad 16-letniemu doświadczeniu w branży, dostarczając zintegrowane systemy SAP ERP, skonfigurowane zgodnie z obecnymi i przyszłymi potrzebami naszych klientów.
SAP Business ByDesign pozwala Twojej firmie prognozować popyt i zarządzać podażą w celu zapewnienia optymalnego przepływu materiałów.
Budowa wydajnej sieci łańcucha dostaw ma kluczowe znaczenie dla szybkiego reagowania na zmieniające się rynki. SAP Business ByDesign dostarczany przez SUPREMIS pozwala Twojej firmie prognozować popyt i zarządzać podażą w celu zapewnienia optymalnego przepływu materiałów. Włącz elastyczne funkcje magazynowe i produkcyjne, aby dopasować je do swoich produktów i modelu biznesowego.
SUPREMIS wnosi 16 lat najlepszych praktyk branżowych, doświadczenie do usprawnień łańcucha dostaw, współpracując z Tobą, aby zrozumieć Twoje potrzeby biznesowe, aby pomóc zaprojektować Twój model łańcucha dostaw z wglądem w mieszankę zasobów i typów produkcji oraz wdrożenie automatyzacji zadań do odzwierciedlają sposób prowadzenia działalności.
Spełnienie zarówno wymagań klientów dotyczących bezbłędnej realizacji zamówień, jak i oczekiwań zarządzania dotyczących wydajności operacyjnej wymaga pełnego zrozumienia zmiennych operacyjnych. ERP oparty na chmurze służy jako kompletne rozwiązanie programowe do śledzenia i dostosowywania działań operacyjnych w Twojej firmie, a także do obserwowania zmiennych zewnętrznych, takich jak dostępność dostawców i bieżące zapotrzebowanie klientów, w czasie rzeczywistym. Możliwość śledzenia, dostosowywania i automatyzacji procesów operacyjnych i procesów biznesowych w łańcuchu dostaw ma kluczowe znaczenie dla optymalizacji operacji i prawidłowej realizacji zamówień na czas, za każdym razem, nawet w obliczu czynników pozostających poza Twoją kontrolą.
Robotyzacja i digitalizacja procesów produkcji oraz pozostałych związanych z zarządzaniem łańcuchem dostaw była dla nas niezmiennie istotna. Wdrożenie SAP Business One rozszerzonego o dodatkowe funkcjonalności produkcyjne oraz integracje pozwala nam na podążanie za naszą wizją rozwoju procesów oraz utrzymanie pozycji lidera.
Tomasz Zakrzewski, Managing Director CFO, voestalpine Signaling Poland
Miesięcznie przetwarzamy zamówienia kilku tysięcy klientów. Ta ogromna ilość informacji wymaga niezawodnego wsparcia informatycznego. SAP Business One świetnie sobie radzi z tym zadaniem.
Tomasz Sznajder, Prezes Zarządu Prima Gran
Szukaliśmy programu finansowo-księgowego klasy ERP, który sprostałby wymaganiom międzynarodowej grupy kapitałowej składającej się z wielu spółek w różnych zakątkach świata. System ten miał zapewnić sprawną obsługę wielu walut i wersji językowych, a także umożliwić sporządzanie skonsolidowanych sprawozdań.
Izabella Nalewajek, Head of Group Accounting, G2A.COM
Chcieliśmy poprawić działanie systemu księgowego, jak również wdrożyć elektroniczny obieg dokumentów, w tym zatwierdzanie umów w systemie czy generowanie raportów. Dlatego zdecydowaliśmy się na SAP Business One.
Cezary Waszkiewicz, Financial Manager, Adgar Poland
Nasz poprzedni system nie nadążał za naszymi potrzebami, co prowadziło do niezgodności w księgach. Eksport oraz import był również bardzo ograniczony, co utrudniało nam wszelkie raportowania oraz automatyzacje procesów. Firma SUPREMIS zaoferowała najkorzystniejszą cenę wdrożenia SAP Business One, jak i opłat licencyjnych.
Jakub Pach, Group Financial Controller, Virgin Mobile Polska
Szukaliśmy rozwiązania, które w sposób zintegrowany pomoże nam w zarządzaniu firmą. Ważna z naszej perspektywy była marka i zaufanie do produktu, dlatego wybór padł na SAP Business One.
Leszek Sierpiński, Dyrektor Operacyjny, Ayala S.A.
Potrzebowaliśmy systemu, który pozwoli na wyeliminowanie błędów w dostawach, przy jednoczesnym skróceniu terminów realizacji zleceń, tak aby podnieść poziom obsługi klienta. SAP Business One wspiera nas w tych działaniach.
Artur Przyłęcki, Specjalista ds. logistyki, Barilla Poland Sp. z o.o.
Zdecydowaliśmy się na wybór systemu SAP Business One ze względu na jego elastyczność, przejrzystość i możliwość dopasowania do procesów biznesowych, jakie występują w naszej firmie. Nie bez znaczenia był także fakt, że obsługa systemu jest intuicyjna, więc nasi pracownicy nie musieli przechodzić dodatkowych, specjalistycznych szkoleń.
Bartosz Ignaczewski, CEO, BISAN Sp. z o.o.
Szukaliśmy stabilnego i dużego partnera wdrożeniowego z odpowiednim poziomem kompetencji i dużym doświadczeniem wdrożeniowym. Ważna była także otwartość na wdrożenia najnowszych mechanizmów w samym produkcie np. wykorzystanie bazy HANA i architektury wysokiej dostępności.
Paweł Cąkała, IT Manager, GTV Poland
Firma SUPREMIS pomogła nam zdefiniować nasze potrzeby i sprawnie przeprowadziła proces wdrożenia.
Dariusz Binkowski, Klasmann-Deilmann Polska Sp. z o.o.
Zdecydowaliśmy się na wdrożenie wielooddziałowej wersji SAP Business One wspólnie z firmą SUPREMIS, ze względu na dobre doświadczenia współpracy. System Property Management, z którego korzystamy, oferuje najwięcej funkcjonalności, w stosunku do konkurencyjnych produktów.
Hubert Pastuszak, Financial Analyst, London & Cambridge Properties
Bardzo ważne w podjęciu decyzji o wyborze produktu firmy SAP była rozpoznawalność marki oraz zapewnienie, że program odzwierciedli procesy biznesowe i zarządcze jakie występują w przedsiębiorstwie, w sposób scentralizowany.
Michał Strycharski, MCKB Sp. z o.o.
Na wybór SAP Business One zdecydowaliśmy się z uwagi na możliwość lepszego dostosowania systemu do specyfiki i rozmiarów przedsiębiorstwa, w porównaniu do dotychczas stosowanego programu ERP. Istotnym czynnikiem przy wyborze była również wysoka efektywność kosztowa, rozumiana jako relacja ceny do możliwości, oferowanych przez ten system.
Paweł Zastawny, Dyrektor Finansowy, Trinac Polska Sp. z o.o.
We process orders of several thousand customers every month. This huge amount of information requires reliable IT support. SAP Business One copes well with this task.
Tomasz Sznajder, President of the Management Board of Primagran
We were looking for an ERP-class financial and accounting program that would meet the requirements of an international capital group consisting of many companies in various parts of the world. This system was to ensure efficient handling of multiple currencies and language versions, and to enable the preparation of consolidated reports.
We wanted to improve the operation of the accounting system, as well as implement electronic document circulation, including approving contracts in the system or generating reports. That is why we decided on SAP Business One.
Zarządzaj całym biznesem przy pomocy jednego systemu ERP opartego w pełni w chmurze. Idealnie rozwiązanie dla średnich i dużych firm oraz lokalnych instytucji sektora publicznego.
Potężne narzędzie do analiz predykcyjnych, planowania i budżetowania. Umożliwia podpięcie wielu źródeł danych i tworzenie modeli planowania, z których tworzone są analizy i wizualizacje „co jeśli”.
Rozbudowane narzędzie przeznaczone do zarządzania kapitałem ludzkim. SAP SuccessFactors jest rozbudowanym narzędziem przeznaczonym do zarządzania kapitałem ludzkim (Human Capital Management), dostępnym w modelu SaaS (Software as a Service), czyli w chmurze.
System ERP w chmurze stanowi świetną propozycję głównie dla małych i średnich firm. Takie przedsiębiorstwa zazwyczaj nie mają własnej infrastruktury IT, w związku z czym pomocne okazuje się dla nich korzystanie z ERP cloud. System nie wymaga bowiem dużych nakładów na początku, co jest jego zaletą. Natomiast większe firmy w większości mają zaawansowaną infrastrukturę IT, co jednak nie oznacza, że nie mogą decydować się na program ERP w chmurze. Ciekawym sposobem okazuje się wdrażanie systemu ERP w modelu hybrydowym. Dzięki temu niektóre procesy można realizować z wykorzystaniem lokalnych serwerów, a inne przenieść do chmury.
Dużą zaletę systemu SAP w chmurze stanowi nieograniczona skalowalność. Program umożliwia sterowanie parametrami wydajnościowymi wtedy, kiedy pojawia się taka potrzeba. Możliwe jest również zaprogramowanie wydajności w konkretnych dniach. SAP cloud jest chętnie stosowany w firmach, zajmujących się produkcją. Program służy m.in. do podnoszenia wydajności maszyn wirtualnych w określonym czasie. Wszystko odbywa się zgodnie z potrzebami cyklu produkcyjnego, co jest szczególnie istotne dla przedsiębiorstwa. Dzięki skalowalności firmy mogą płacić jedynie za wykorzystane zasoby. Oprogramowanie ERP w chmurze wiąże się z dużą oszczędnością.
Oferowany serwis SAP zapewnia, że każdy klient korzystający z naszych usług, może liczyć na szybkie i profesjonalne wsparcie. Na bieżąco staramy się rozwiązywać wszystkie problemy, udzielając rad i podpowiadając, co w danej sytuacji najlepiej zrobić. Zapewniamy szybką reakcję na wszystkie zdarzenia, ponieważ zadowolenie klientów jest dla nas najważniejsze. Staramy się działać sprawnie, aby nikt nie musiał czekać z obsługą. Zdajemy sobie sprawę, co oznacza przestój w firmie, dlatego nie pozwalamy na to w przypadku naszych klientów.
Prowadzony serwis SAP zajmuje się m.in. monitorowaniem systemów, co umożliwia szybkie wykrycie ewentualnych nieprawidłowości. Jest to bardzo ważne dla wszystkich osób, prowadzących własne biznesy.
Program kadrowy SAP to specjalne narzędzie przygotowane w celu kierowania różnymi działaniami dotyczącymi zasobów ludzkich. Zapewnia ono możliwość prowadzenia ewidencji pracowników, uwzględniając ich podział na grupy. Ponadto system umożliwia kierowanie ewidencją umów, a także struktury danych kadrowych. SAP księgowość to idealna propozycja dla firm, którym zależy na łatwym i sprawnym planowaniu ruchów związanych z kadrami. Inwestowanie w szkolenia pracowników może okazać się bardzo korzystne dla przedsiębiorstwa, ponieważ takie działanie przekłada się na osiąganie wysokich wyników. Na uwagę zasługuje m.in. oprogramowanie kadrowo-płacowe R2Płatnik. Umożliwia prowadzenie kadr, naliczanie wynagrodzenia oraz dokonywania automatycznych rozliczeń z odpowiednimi instytucjami. To narzędzie jest zintegrowane z SAP Business One, czyli systemem ERP odpowiednim dla małych i średnich firm. Na uwagę zasługuje również SAP SuccessFactors, wyjątkowo rozbudowane narzędzie służące głównie do zarządzania kapitałem ludzkim w chmurze.
Certyfikowane i w pełni zintegrowane rozszerzeniem systemu SAP autorstwa SUPREMIS– Property Management to świetna propozycja dla wielu firm. Mogą z niej korzystać przedsiębiorstwa działające w różnych branżach. Doskonale sprawdza się bowiem w przypadku m.in. banków, sieci handlowych, stacji paliw czy przedsiębiorstw produkcji przemysłowej. Taka opcja polecana jest zarówno firmom działającym we własnej, jak i wynajmowanej nieruchomości. Zarządzanie nieruchomościami SAP umożliwia kontrolowanie całego majątku. Takie działania polegają przede wszystkim na ograniczaniu kosztów funkcjonowania, które dotyczą utrzymywania nieruchomości. Ponadto umożliwiają ocenę rentowności wszystkich placówek, co również jest bardzo istotne.
Istnieje kilka sposobów wdrożenia SAP. Możliwe jest również zastosowanie własnej metody, z wykorzystaniem powszechnie używanych standardów dotyczących zarządzania projektami. Najczęściej jednak stosowane jest jedno z dwóch schematów postępowania. Podejście tradycyjne polega na przygotowaniu funkcjonalności, która jest planowana w ramach realizowanego projektu. Natomiast podejście określane jako bliskie filozofii Agile mówi o przygotowaniu i uruchomieniu następnych grupy funkcji.
Wdrożenie SAP następuje etapami. Najpierw ma miejsce wstępna analiza przedwdrożeniowa, następnie przygotowanie:
Dopiero później odbywają się szkolenia użytkowników. Na sam koniec następuje start produkcyjny, czyli rozpoczyna się praca w ramach nowego systemu.
Napisz do nas