SAP Business One wyposażony jest w moduł przeznaczony do zarządzania relacjami z klientem CRM. Narzędzie pozwala na dostęp do danych klientów, szans sprzedaży, raportów, źródeł pozyskania leadów sprzedażowych, wizualizacji lejka sprzedażowego czy tworzenia ofert i zamówień sprzedaży.
Dzięki funkcjonalności modułu CRM możliwa jest optymalizacja kontaktów z obecnymi i potencjalnymi klientami oraz ujednolicenie całego procesu sprzedaży. Moduł CRM wspiera cały proces sprzedażowy w firmie od momentu pozyskania szansy sprzedaży i pierwszy kontakt, po obsługę na etapie tworzenia oferty i negocjacji, po działania wsparcia serwisowego.
CRM w SAP Business One ma możliwość dodawania szans sprzedaży wraz ze szczegółowym opisem. Podczas prowadzenia rozmów z potencjalnym klientem, przypisujemy takim rozmowom etap. Od zainicjowania pierwszego kontaktu, przez spotkania, negocjacje, przesyłanie ofert, po podpisanie umowy i wystawianie faktury, zapisujemy postęp rozmów oraz inne istotne informacje, które będą przydatne w przyszłości. Etapy te można samodzielnie definiować i przypisywać im poziom zaawansowania, który następnie jest procentowo odwzorowany na pasku postępu i wyświetla się na lejku sprzedażowym.
Szanse sprzedaży to nie tylko definiowanie etapów i wpisywanie notatek. Mamy możliwość zapisu powiązanych partnerów, możliwych do uzyskania kontraktów i ich wielkość, potencjalny zysk ze sprzedaży czy załączane dokumenty, bezpośrednio w oknie szansy sprzedaży.
Dzięki funkcji lejka sprzedażowego możemy zobaczyć wizualizację wszystkich prowadzonych działań sprzedażowych z podziałem ze względu na wartość potencjalnych kontraktów. Podział na etapy daje łatwy wgląd w postępy procesu sprzedażowego, począwszy od zarejestrowania potencjalnej sprzedaży, po podpisanie zamówienia. Dodatkowo, na interaktywnym wykresie wyświetlane są szanse sprzedaży wraz z informacją na jakich etapach szanse zostają utracone oraz ile kontraktów zostaje finalnie zrealizowanych.
Użytkownik korzystający z CRM w SAP Business One może łatwo dodać działania, które zostały przez niego wykonane lub zaplanowane. Dodanie informacji o przeprowadzonej rozmowie, przesłanej ofercie czy umówionym spotkaniu można wpisać do CRM. Dzięki temu korzystający z systemu ma pewność, że nie zapomni o zaplanowanych działaniach czy przesłaniu dokumentów i łatwo odniesie się do wcześniejszych ustaleń podczas rozmowy. Ponadto, inni użytkownicy mogą szybko sprawdzić obecny status rozmów i historię kontaktu z przedstawicielami danej firmy by nie powielać działań, które zostały już wcześniej wykonane. Do każdego działania dodać można opis wraz z datą, osobę do kontaktu, czy dowolny załącznik.
Będąc przy temacie działań, warto wspomnieć o tym, że działania można przypisywać nie tylko do osób ale również do poszczególnych dokumentów. Tę funkcjonalność można wykorzystać np. do działań windykacyjnych. W przypadku gdy faktura nie została opłacona można do płatnika dodać działanie – np. przypomnienie drogą mailową lub telefoniczną. Inni użytkownicy mogą zobaczyć jakie działania były prowadzone przy danym kontrahencie lub dokumencie.
CRM w SAP Business One oferuje również funkcję podglądu kalendarza. Jest ona w szczególności przydatna w przypadku dużej liczby zaplanowanych działań. W momencie dodawania nowego działania, szybko możemy ocenić dyspozycje czasowe oraz podejrzeć planowane działania w różnych widokach. Kalendarz można zsynchronizować z pocztą elektroniczną dzięki czemu informacje o zaplanowanych działaniach mogą być wysyłane w formie przypomnienia przez e-mail wraz z najważniejszymi informacjami.
SAP Business One oferuje wiele raportów systemowych i słynie ze swoich szerokich możliwości wizualizacji danych. Raporty, z których można skorzystać w systemie CRM pozwalają przeglądać działania i szanse sprzedaży w różnym ujęciu, z możliwością filtrowania i kopiowania danych do narzędzi pakietu Office, podobnie jak przy pozostałych raportach systemowych.
Moduł zarządzania relacjami z klientem w Business One daje wiele możliwości. Po pierwsze, system pozwala na sprawne zarządzanie relacjami z klientami poprzez szybkie dodawanie szans wraz z etapami rozmów i negocjacji oraz szeregiem dodatkowych informacji o procesie sprzedaży. Po drugie, szeroka funkcjonalność wizualizacji szans sprzedaży, prognoz oraz lejka pozwala lepiej zrozumieć proces sprzedaży zachodzący w firmie. Po trzecie, narzędzia, takie jak kalendarz, integracja z pocztą elektroniczną czy tworzenie ofert i zamówień sprzedaży bezpośrednio z CRM dodatkowo usprawnia pracę.
Zobacz inne moduły funkcjonalne SAP Business One
Jeśli interesuje Cię usprawnianie działania Twojego przedsiębiorstwa,
skontaktuj się z nami, żeby uzyskać więcej informacji.
Czym jest Planowanie Zasobów Przedsiębiorstwa (system ERP)?
Standaryzacja – clean core: Czyli system ERP zawsze aktualny!
SUPREMIS nagrodzony w Madrycie!
Zaprojektuj z nami świetny onboarding! Poznaj cele, ścieżki, narzędzia. Dołącz do Nas 19 Kwietnia o 10:00!